Hartelijk welkom!

Op deze site - sinds oktober 2009 in de lucht - kunt u mijn zoektocht volgen naar het leven van mijn meer dan dertig jaar geleden overleden opa: de Utrechtse tekenaar/illustrator en onderwijzer Jul. Terlingen.

1942: Cor van Arem trouwt met Jacques Terlingen

Scroll voor de inhoudsopgave verder naar beneden. Of lees hieronder wat er de laatste periode is veranderd.

Maar eerst twee opmerkingen:
1. Klik steeds onderaan de pagina op 'Oudere berichten' om de volgende hoofdstukken te zien
2. Deze site heeft een 'speciaal deel', dat alleen benaderbaar is via een wachtwoord. lees hier meer


29 juni 2017:
Op de respectabele leeftijd van 97 jaar is Corrie Terlingen-van Arem in Utrecht overleden. Op de foto hierboven uit 1942 trouwt ze met Jacques, de lievelingsbroer van Jul. Mijn vader Frank (overleden in 2007) was bruidsjonker (tweede van links), met links naast hem zijn zus Loes.

16 mei 2016:
Ze was een vaste volger van deze site en gaf me belangrijke informatie, de nummer drie van de vijf kinderen van opa en ook de nummer drie die overleed: Loes Terlingen. Ze is 83 jaar oud geworden (zie foto boven).


21 januari:
Daar kwam ik hem ineens weer tegen, op zoek in het archief van het Utrechts Nieuwsblad met een heel andere reden. Hij keerde er (incidenteel?) in de jaren zestig dus terug! Verrassend.


1 maart 2015:
Nieuw foto-materiaal. In 1926 waren opa's ouders 25 jaar getrouwd en dat vierde de familie met het opvoeren van een toneelstuk, geschreven door opa's oudere broer Jan. Het stuk heette 'Zandlooper en Pijlenbos, een boosaardig spel van Kronos en Kupido'. Een scène daaruit is hieronder zichtbaar: 'Op bezoek bij Tante'. De tweede van links is Jul en de tweede van rechts lijkt zó op mijn vader dat hij wel een van Jul's broers moet zijn (ik denk Jacques).


En naar ik heb gehoord is Agnes Koning, de vrouw van mijn opa's jongste broer Herman, eind 2013 overleden. Ze is 94 jaar oud geworden. Hierboven een foto uit 1951. Van deze generatie leven nog drie mensen: Cor (de vrouw van opa's broer Jacques), Jan (neef van opa) en zijn partner Joris.